Tipérov pomocník: Mýty o stávkovaní a stávkových kanceláriach – 2. časť

Ani stávkovanie neobchádza aktuálny fenomén konšpirácii. V obehu je neprieberné množstvo rôznych fám, mýtov a zaručených teórii o tipovaní, výhrach aj stávkových kanceláriach. Rozhodli sme sa ich teda z času na čas rozobrať a ak budú pravdivé tak potvrdiť, ak nie tak vysvetliť a poprieť.

Mýty o stávkovaní a stávkových kanceláriach – 2. časť

Sú stávky zadarmo naozaj zadarmo?

Športové správy, weby aj papierové noviny sú plné reklamných bannerov stávkových kancelárií. Spojeniami ako „vstupný bonus“ či „zadarmo“ sa v nich väčšinou nešetrí. Až by jeden získal dojem, že stávkovanie je zábava za cudzie peniaze. Poďme sa bližšie pozrieť na to prečo to stávkové kancelárie robia a či „zadarmo“ znamená naozaj zadarmo.

Keď je marketing dôležitejší ako stanovené kurzy

Začneme priamo od podlahy. Odhalením, ktoré vlastne nie je žiadnym odhalením. Stávkové kancelárie žijú z toho čo v nich stávkari prehrajú. A čím viac ľudí si u nich natipuje tým majú väčšie tržby. A vďaka stanoveným kurzom, ktoré obsahujú maržu (pozri Stávkové kurzy a pravdepodobnost tu) pri väčších tržbách dosahujú aj väčší zisk. Tajomstvo veľkých profitov teda tak ako v každom bežnom biznise spočíva v tom nalákať k sebe čo najviac zákazníkov. A keďže v kurzoch sa jednotlivé stávkové kancelárie príliš nelíšia (o automatizácii a unifikácii pri stanovovaní kurzov si napíšeme niečo inokedy) zaujať musia niečím iným. Marketingom. Vstupné bonusy, bezrizikové stávky a ostatné lákadlá pre nových zákazníkoch slúžia len jednej veci. Pritiahnúť čo najviac zákazníkov, ktorí prinesú v budúcnosti tržby a zisky.

Pri všetkých ponúkaných vstupných bonusoch treba mať na pamäti len jedno. Nič nie je zadarmo. Každé euro pripísané „zadarmo“ na váš hráčsky účet je len investíciou stávkovej spoločnosti do aktíva (vás), ktoré má v budúcnosti priniesť zisk. Zisk pre stávkovú spoločnosť. Napokon stávkové spoločnosti majú dostatok dát na to aby si vedeli spočítať, koľko z nových hráčov nalákaných na bonusy zostane hrať aj potom čo minie úvodný depozit aj bonus. Rovnako dobre vedia aj to aká je priemerná výnosnosť z jedného investovaného eura do nového či existujúceho hráča. Preto je ponuka bonusov rôznorodá a hlavne lákavá.

Každý bonus slúži na „rozstávkovanie“ zákazníka, ktorý prvým depozitom či prvou stávkou prekonáva istú bariéru. Každý ďalší depozit či stávka je už pre neho ľahšia. A o to stávkovej kancelárii ide. Pomôcť zákazníkovi urobiť prvý krok.

Poďme sa pozrieť na jednotlivé bonusy, ktoré stávkové kancelárie zvyčajne ponúkajú:

Bezriziková stávka

Bezriziková stávka, respektíve ponuka vrátiť vám vklad za neúspešnú stávku je v stávkových kanceláriach veľmi populárna. Ak ste človek pevných zásad, ktorý chce spraviť jednu stávku a naozaj spraví len jednu stávku, tak je to pre vás ideálna ponuka. Máte stávku bez toho aby ste riskoval vlastné peniaze. Pozor si treba dať len na to, aby stávková kancelária nepodmieňovala výber pripísanej sumy ďalšímí stávkami (nutným obratom pred možnosťou vybrať si tieto peniaze). Zároveň sa často stáva, že „bezriziková“ stávka je obmedzená výškou kurzu a počtom príležitostí na tikete.

Bezriziková stávka to pre vás teda bude ak dostojíte nielen podmienkam stávkovej kancelárie ale aj svojim zásadám a stavíte si naozaj len raz.

Nemyslite si však, že stávková kancelária vyhadzuje len tak vlastné peniaze. Pre ňu je to tiež v podstate bezriziková hra. Ak si stavíte a prehráte, tak vám dá späť len vaše vlastné peniaze. Tie, ktoré ste si vložili do stávkovej kancelárie a prehrali. Takže tu máme nulový náklad pre stávkovku (ak si odmyslíme náklady na reklamu svojej ponuky) a v systéme má hráča, s overenou totožnosťou, ktorý si už vyskúšal aké jednoduché je vložiť si peniaze aj staviť. A to je ta bariéra, ktorú ste úspešne prekročili. O to stávkovej spoločnosti išlo.

Vstupný bonus vo výške tisícov eur

Bonus vo výške dvoch či piatich tisíc eur je veľké lákadlo. Zároveň však platí, že vaša šanca dosiahnuť tie sľúbené tisíce je veľmi malá. Po prvé, vstupný bonus je viazaný na sumu úvodného vkladu. Ak vložíte dvacku, tak aj bonus bude len dvacka. Ak chcete tisícový bonus, musíte urobiť tisícový vklad. Ak by to však stálo len na sume úvodného vkladu bolo by to fajn. Má to však ďalšie podmienky.

Na to aby vám bonus bol aj vyplatený, musíte najprv niekoľkokrát prestávkovať svoj úvodný vklad (a zároveň teda aj cieľovú výšku bonusu). To koľkokrát musíte otočiť svoj vklad závisí od konkrétnych podmienok a konkrétnej stávkovej kancelárie, niektoré vyžadujú trikrát, niektoré šesťkrát. Zároveň vám pre účely nároku na bonus stávková kancelária započíta len stávky, ktoré obsahujú aspoň dva (alebo tri) zápasy a kurz bude minimálne 1,50 (alebo 2,00 alebo iné číslo). Už tieto podmienky znižujú významne pravdepodobnosť toho, že sa svojho bonusu dočkáte. A ešte si k tomu treba pridať aj obmedzenie, že toto všetko musíte stihnúť do niekoľkých dní (najčastejšie 30) od registrácie.

Povedzme si na rovinu, že šanca na získanie bonusu bez toho aby ste úvodný vklad viackrát navyšovali nie je vysoká. Zároveň tento bonus motivuje k tomu, aby noví klienti stávkovali viac a viac bez ohľadu na úspešnosť, stratégiu alebo akékoľvek predsavzatie, s ktorým si účet v stávkovej kancelárii otvárali.

Je teda akýkoľvek bonus zbytočnosť a slúži len na oblbnutie nových zákazníkov?

Otázka v nadpise je navádzajúca, ale odpoveď bude znieť prekvapivo „nie úplne“. Ak si chcete staviť len tak pre zábavu, tak je vždy dobré zobrať si k tomu aj nejaký bonus, napríklad bezrizikovú stávku. Ak to bola pre vás jednorazová zábava, tak ste naozaj stávkovali bez rizika (ak ste dodržali všetky podmienky stanovené stávkovou kanceláriou). Takisto ak viete, že nadchádzajúce Majstrovstvá Európy vo futbale si chcete spestriť pravidelným tipovaním a máte aj plán koľko ste ochotný minúť a aké stávky (sólo či kombinácie) budete preferovať, tak sa kľudne upíšte stávkovke, ktorá vám ponúkne aj vysoký vstupný bonus ako odmenu za to, že v nej otočíte slušný obnos peňazí. Ak sú podmienky v súlade s vašim tiperským plánom a sumou, ktorú ste si na stávkovanie vyčlenili, tak smelo do toho. Ale určite si nezabudnite podrobne prečítať všetky podmienky aby ste neboli nepríjemne prekvapení a neodklonili sa od svojich pôvodných plánov len kvôli tomu aby ste dosiahli na bonus.

Zhrnutie: Nič nie je zadarmo a stávkujte len s rozumom v hrsti

Ekonómovia poznajú vetu „There is no such thing as a free lunch“. Voľný slovenský preklad znie „Obed zadarmo neexistuje“ respektíve ešte voľnejšie by sme mohli vetu preložiť ako „Nič nie je zadarmo“. A tak isto aj ponuky vstupných bonusov a bezrizikových stávok nie sú tak úplne zadarmo. Vždy treba mať na pamäti, že slúžia na prilákanie nových zákazníkov a ich cieľovou skupinou nie sú ľudia, ktorí urobia jednu naozaj bezrizikovú stávku a odídu. Prečítanie všetkých podmienok bonusu je azda zbytočné pripomínať. Zároveň treba myslieť na to, že čím viac podmienok (napr. kurzové obmedzenie, obmedzenie na počet zápasov) tým viac znížená pravdepodobnosť, že plný bonus naozaj dosiahnete.

Zjednušene sa dá povedať, že začať stávkovať len kvôli tomu, že vám niekto ponúkne bonus je to isté ako nakupovať desať kilo ryže lebo je v zľave aj keď potrebujete a zjete len jedno kilo. Bonus môže byť príjemným prilepšením ale stavať akúkoľvek stratégiu (a ziskovosť) len na príjme z bonusu nie je múdre. Ak už stávkovať chcete, tak stávkujte radšej rozumne a striedmo.

Pre našich čitateľov prinášame prehľad aktuálnych bonusov stávkových kancelárii a ich detailne porovnanie. Aké sú ich výhody a nevýhody a či naozaj stoja za to, alebo sú v podstate nedosiahnuteľné. 

Aktuálne bonusy stávkových kancelárii (porovnanie a detaily nájdete tu)

Posted in BLOG, Tipérov pomocník and tagged , , , .

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.